Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και STEM 2024

Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και STEM 2024
Printer-friendly version
picture1.jpg
picture2.jpg
picture3.jpg
picture4.jpg

 











Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και STEM 2024

Στις 30 και 31 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα ο 10ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και STEM στο Ολυμπιακό Κλειστό Γυμναστήριο Φαλήρου (Tae Kwon Do).

Μια διοργάνωση που έχει πλέον καθιερωθεί ως το ετήσιο ραντεβού της μαθητικής κοινότητας με τις θετικές επιστήμες, την τεχνολογία και την καινοτομία.

Το θέμα του φετινού διαγωνισμού ήταν: «Μεσόγειος Πηγή Ζωής και Πολιτισμού».

Στην κατηγορία «Ποδοσφαίρου» συμμετείχαν τέσσερις ομάδες  RoboStars (Κοτανίδης Κωνσταντίνος, Μπίτζου Μαρία) ΔΣ Ριζαρίου  Robot Popular Stars (Καρτάλη Αικατερίνη, Κωνσταντινίδου Αναστασία) ΔΣ Ριζαρίου  Robot Winner (Ρούσας Λεωνίδας, Χαραλαμπίδης Αναστάσιος) ΔΣ Ριζαρίου  και Strong Robot (Γαρτσιώνη Ιωάννα, Δούγιου Δήμητρα, Μπιρόζη Μαγδαληνή) 2ο ΔΣ Εδεσσας μαζί με την προπονήτριά τους Συλλέκτη Ευαγγελία δ/ντρια του Δ.Σ. Ριζαρίου.

Από τις 52 ομάδες που διαγωνίστηκαν στην κατηγορία Ποδοσφαίρου σημαντική ήταν η διάκριση της ομάδας RoboStars η οποία κατέλαβε την τέταρτη θέση και πήρε Ειδικό Βραβείο Fair Play για την άριστη και ευγενή συμπεριφορά που επέδειξε στους αγώνες.

Στην «Ανοιχτή κατηγορία Δημοτικό Γ΄- ΣΤ΄» συμμετείχε η ομάδα «Robot Girls» με τις μαθήτριες (Μαυροπούλου Ζωή, Μπίτζου Ευαγγελία, Κληντσάρη Μαριάννα και Τρίπτση Μαρία) υπό την  επίβλεψη της προπονήτριας τους Συλλέκτη Ευαγγελία. Η ομάδα παρουσίασε ένα αυτόνομο σύστημα υδροπονικής καλλιέργειας το οποίο ελέγχει όλες τις λειτουργίες και τις συνθήκες του θερμοκηπίου με συστήματα ρομποτικής.

Τέλος στην «Ανοιχτή κατηγορία Γυμνασίου» διαγωνίστηκε η ομάδα RoboGlasses, με τους μαθητές (Κουτής Κων/ος, Κυρμίζογλου Μιχάλης, Κωνσταντινίδης Χαράλαμπος, Σαμλίδης Γιώργος και Τρίπτσης Νικόλαος) υπό την  επίβλεψη του προπονητή τους Τρίπτση Βασίλειο. Η ομάδα παρουσίασε  ένα ρομποτικό μηχανισμό ο οποίος λαμβάνει μετρήσεις της ποιότητας του νερού και τις μεταδίδει στον παγκόσμιο ιστό.

Μπορεί το εγχείρημα των παιδιών να μην κατάφερε να αποσπάσει κάποιο από τα πρώτα βραβεία, ωστόσο η όλη τους προσπάθεια, η μελέτη, η δέσμευση στον στόχο, η συνεργασία και η επαφή με μαθητές σχολείων από ολόκληρη την Ελλάδα αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία που θα τους ακολουθεί σε ολόκληρη την μαθητική τους πορεία και θα αποτελέσει σίγουρα έμπνευση για νέους μεγαλύτερους στόχους.

Με τον διαγωνισμό ρομποτικής , τα παιδιά ζούνε την εμπειρία παθιάζονται με αυτή, ταξιδεύουν σε καινούρια μονοπάτια πιο ελκυστικά πιο ενδιαφέροντα για αυτά, από το κλασικό ωράριο του σχολικού προγράμματος. Βελτιώνεται η αυτοεκτίμησή τους και η αυτοπεποίθησή τους σε σημαντικό βαθμό. Συναναστρέφονται  και συνεργάζονται με παιδιά άλλων σχολείων, με αποτέλεσμα να αναπτύσσεται η εξωστρέφειά τους και η κοινωνικοποίησή τους.